Komentarze użytkownika

@Czeski film na Słowacji - czyli wielka draka w stylu Chucka (Drogi Boże i drogi Policji są niewyśledzone cz.2) (7 marca 2024 10:26)

Czekam z niecierpliwością na kolejne części. Opisywane tereny są kapitalne pod względem turystycznym. Mała Fatra to jeden z najciekawszych terenów jakie zwiedzałem.

PS Dłuższe teksty lepiej pisać w edytorze tekstowym, choćby w notatniku. Co jakiś czas zapisujemy tekst na dysku, a jak skończymy to przez schowek przenosimy tekst do okienka w przeglądarce.

7 marca 2024 11:06

@IX Konferencja LUL (5 marca 2024 16:26)

Z jednej strony bardzo się cieszę, bo już wypatrywałem konferencji LUL, a z drugiej wolałem miejsca bardziej na uboczu, bo łatwiej wtedy uskutecznić spokojny, kilkudniowy urlopik rowerowy.

Tu pewnie przyjadę pociągiem, bez roweru, a plusem będzie, że odwiedzę krakowskie kuzynostwo :-)

Jak byliśmy rodzinnie w Krakowie, w ramach odpoczynku po jeździe Jurą Krakowsko-Częstochowską, to poza Wawelem, starówką, barbakanem itd. odwiedziliśmy Hutę Szkła. Można pooglądać jak panowie wydmuchują różne naczynia, zwierzątka. Polecam też odwiedzenie muzeum lotnictwa, najlepiej z przewodnikiem. Nawet nastoletnim dziewczynom się podobało, a to nie jest takie łatwe.

6 marca 2024 19:04

@Ojrzanów 2023. Wycieczka przed LUL: mazowieckie pałace, dworki, kapliczki, lasy... (30 października 2023 19:52)

Geokeszing pozwala czasem trafić w takie mało znane miejsca, albo miejsca z ciekawą historią. Sam pod nosem mam miejsca związane z obroną przeciwlotniczą Szczecina i Polic, które poznałem właśnie dzięki tej zabawie: podstawy dział 88 mm, miejsca gdzie były radary, zadymiarki. Jeździłem obok, ale nie miałem pojęcia, że wystarczy lekko zboczyć z drogi...

1 listopada 2023 21:19

Grób jest z 3 km na północny wschód od Radziejowic, między Adamów-Wieś, a Adamów-Parcel, przy niebieskim szlaku dolinek mazowieckich. Jest oznaczony na openstreetmap:
Na mapie jest tam szlak i ścieżka leśna obok adresu Niecała 20. Trochę trzeba pobuszować w lesie, by odnaleźć grób.

PS Jeśli można, to przechodzimy na ty, bo w końcu znamy się z LUL-i :-)

1 listopada 2023 20:54

Jak wożę rowery: jak moje dzieci były małe, to woziłem 5 rowerów na dachu. Trochę upierdliwe, ale te rowery miały różną wielkość i dało się je zmieścić. Od kilku lat starsze dzieci, to już dorośli i w większości robią wypady z własnymi przyjaciółmi. Zostaliśmy z żoną i czasami towarzyszy nam najmłodsza córka. Bardzo dobrze sprawdza mi się bagażnik rowerowy zakładany na hak holowniczy który mieści 3 rowery. Szybko się go zakłada i nie trzeba rowerów wysoko podnosić.

Czasem potrzebuję przewieźć czwarty rower, to 3 idą na hak, a jeden na dach. Od kilku lat jeżdzimy tak na majówki z koleżanką córki. Polecam taki sposób, jak ktoś ma nastolatkę :-) One sobie mieszkają w jednym pokoju, a my z żoną w drugim. Dziewczynom jest raź ...

1 listopada 2023 20:53

Z tym partyzancem czeskim to ciekawa historia. Z opisu skrzynki geocache:

Tradycyjny kesz schowany niedaleko leśnej mogiłki czeskiego partyzanta -- Jerzego Niedoszyńskiego, poległego w tym miejscu w 1943 roku. Tuż obok niebieski szlak Radziejowice-Grodzisk Mazowiecki.

Catapilla pisze: "... Skrzynka ta przypomniała mi o tym, jak w czasach słusznie minionych w Radziejowicach wokół glinianek organizowany był kolarski wyścig przełajowy im. Pepika, w którym uczestniczyli cykliści z bratnich demoludów."

Meteor znalazł: ""Pluton 'Pepika' zwany był popularnie 'oddziałem kolarzy', ponieważ środkami lokomocji, jakimi się posługiwał podczas wykonywania akcji i zmian miejsc postuju, były rowery. Tak w ogóle "Pepik" ...

31 października 2023 14:02

@I po konferencji... (15 października 2023 08:36)

Aha, nie wiem, czy na konferencji był może Michał Radoryski :-), a chciałem go zapytać: czy będą kolejne przygody komisarza Zdanowicza, oraz Zbigniewa Nienackiego?

16 października 2023 10:07

@I po konferencji... (15 października 2023 08:36)

Konferencja kapitalna! To już moja piąta i mam nadzieję, że nie ostatnia. Bardzo sobie cenię to, że już na parkingu spotkałem całkiem nowych ludzi "cześć, cześć, Michał, Piotrek, byłes już na LUL-u? Nie, to pierwszy raz..." i po chwili gadaliśmy jak starzy znajomi. Pozdrawiam tu Piotrka co przyleciał aż z Londynu, oraz Daniela z Kielc i Krzyśka z Łodzi z którym znamy się z poprzednich spotkań. Podobnie na kolacji, gdzie przegadaliśmy ładnych kilka godzin, a i tego było mało. Przepraszam, jesli pomyliłem imiona nowych kolegów, ale nadmiar wrażeń sprawia, że imiona wypadają mi z pamięci (kiedyś były plakietki, co mi ułatwiało sprawę, ale jakoś się nie przyjęło). Wszyscy spotkani ludzie to bardzo sympatyczni i ciekawi rozmówcy których mam nadzieję spo ...

16 października 2023 09:56

@Pismo Święte jako praktyczny podręcznik medycyny czyli po co to całe uzdrawianie?? (9 października 2023 19:58)

Dobry tekst. Niestety, zdarzają się lekarze i to wcale nie "starej daty", którzy po zadaniu kilku pytań wpatrują się w komputer, wypisuja receptę, a nie popatrzą z bliska, nie porozmawiają. Żona miała takiego ortopedę, który na wizycie kontrolnej nawet nie zerknął, czy zeszła opuchlizna po złamaniu kości stopy. Normalnie prorok, albo wszystko wypatrzył na zdjęciu rtg, bo coś tam wpisał do komputera i "to wszystko, do widzenia, następny proszę".

11 października 2023 19:24

@Ojrzanów, propozycja wspólnych wycieczek rowerowych (9 października 2023 18:40)

Zapomniałem jeszcze o niedzielnym poranku. W niedzielę rano wybieram sie do kościoła na 8:00 do pobliskiego Żelechowa:

9 października 2023 18:49

@Mamy kraj czyli rozważania o turystyce III (4 maja 2023 08:33)

Zapraszam do rowerowych odwiedzin wybrzeża bałtyckiego. Poza kilkoma trudniejszymi (błoto, piachy) fragmentami trasa BalticVelo jest łatwo przejezdna i świetnie oznakowana, szczególnie w zachodniopomorskim. Mamy tez kilka innych tras: https://rowery.wzp.pl/trasy-i-wycieczki , przykładowo ze Szczecina przy Jez. Dąbie i przy Zalewie Szczecińskim do Wolina i dalej do Międzyzdrojów. To są powiedzmy drogi "wojewódzkie", dobrze oznaczone, najczęściej odseparowane od dróg samochodowych. W sam raz dla rodzin, z przyczepkami, sakwami. Kolega dodaje też szlaki lokalne, często słabo oznaczone i poprowadzone drogami lokalnymi: https://umap.openstreetmap.fr/pl/map/wwwwedrujznamipl-serwis-szlakow-turystycznych-i-sk_841598#8/53.196/17.842 Mam porównanie do ...

7 maja 2023 22:48

@Mamy kraj czyli rozważania o turystyce III (4 maja 2023 08:33)

Kilka razy brałem przewodników, w tym w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Lotnictwo sam bardzo lubię, ale chciałem posłuchać co mają do powiedzenia. Dwa razy byłem i dwa razy trafiłem na pasjonatów z którymi bardzo miło spędziliśmy czas. Na kilka pytań-zagadek nie znałem odpowiedzi.

Na tegoroczną majówkę wybraliśmy rowerowe zwiedzanie Szlaku Piastowskiego. Było nawet dość tłumnie w Gnieźnie, czy Kruszwicy, ale Żnin, czy Biskupin był bardzo spokojny. W muzeum na Ostrowie Lednickim, tam gdzie się promem płynie na wyspę, przy kasie były książki, w tym naukowe, a także, co mnie bardzo ucieszyło "Dobre czasy" :-)

4 maja 2023 15:06

@O podróżowaniu i turystyce ode mnie (3 maja 2023 20:09)

Ciekawy opis.

W zeszłe wakacje spędziliśmy z żoną tygodniowe wakacje w Rzymie. Było super. Mnóstwo kościołów, wszystkie otwarte (poza porą sjesty). Spokojnie można się było i pomodlić, i podziwiać dzieła sztuki. Rzymem byłem zauroczony.

Teraz na majówke pojeździliśmy sobie rodzinne na rowerowe wycieczki w ramach "Szlaku Piastowskiego" (fachowa nazwa: zwiedzanie z elementami jazdy na rowerze). Podobny efekt "kościelny" jak w Rzymie miałem w Gnieźnie. Kościół obok kościoła, są turyści, ale spokojnie można się pomodlić. W kilku wiejskich kościołach znalazłem tablice "pamięci księdza ... umęczonego w KL Dachau", "pamięci księdza ..., więźnia obozów KL Stuthoff, KL Dachau ... wdzięczni parafianie". ...

4 maja 2023 11:16

@O islamizacji Europy (5 kwietnia 2023 10:26)

W Goleniowie mamy Drogę Krzyżową po ulicach miasta, między dwoma kościołami. No i wcześniej nieśliśmy z kolegami krzyż z kościoła docelowego, do startowego. Bardzo się zdziwiliśmy, gdy jeden z przechodniów, o śniadej cerze, ładnie się zatrzymał i zrobił znak krzyża. Być może był to jeden z Nepalczyków którzy jako spawacze przyjeżdżają na roczne, czy dwuroczne kontrakty.

6 kwietnia 2023 15:59

@Wajda i iłżeckie dzbany (16 marca 2023 09:44)

Ależ to się przyjemnie czyta i ogląda. Dodam, że na Boże Narodzenie pod choinką na domowników czekały "Dobre czasy", "Atlas legend", "Święci i biesy", "Księga smoków"...  Dzieci (w tym dorosłe) trochę się zdziwiły, ale po chwili ... aaaa, to ciekawe jest... i jakie rysunki...

Czytam teraz legendy w "Atlasie legend", bo na majówkę zaplanowaliśmy kilka wycieczek rowerowych w okolicach Szlaku Piastowskiego (Gniezno, Kruszwica). Lata temu tu byliśmy, gdy syn Wojtek chciał zobaczyć "drzwi z przygodami św. Wojciecha" :-)

Jeśli można, to czy "Atlas legend" będzie rozszerzony?

17 marca 2023 10:17

@Kindertuba i saunowa etykieta (15 marca 2023 15:40)

Skała Fraglesów. Z Duzersami (mali budowniczowie), Gorgami (duże, kudłate stwory) i Nadprzestrzenią w której żyli ludzie. Nadprzestrzeń odwiedział Wujek w podróży i robił ciekawe obserwacje, akurat dla pana doktora. Przykładowo winda zmienia ludzi, bo jak się ją chwilę obserwuje, to wchodzą, powiedzmy dwaj starsi panowie, winda coś tam robi i po chwili wychodzą dwie młode dziewczyny :-)

16 marca 2023 08:07

@Ukraina na lekko 2022 cz. 1/6 - Kostryna (3 listopada 2022 22:48)

Problem był wcześniej, w Donowałach (Donovaly). Niby centrum sportów, a ze znalezieniem kwatery latem jest kłopot, bo ... pozamykane. W Polsce byłby raczej kłopot bo zajęte. Czekają na zimę i narciarzy. Na szczęście pani z baru ulokowała nas na piętrze tego przybytku typu "późny Gierek". Następny problem w Smrekovicy, gdzie schronisko, dziś Horský hotel Smrekovica, okazało się zamknięte. Musieliśmy wrócić do Hotelu Górskiego "Granit". Od tego momentu szło lepiej: chata pod Borišovom przyjęła nas bardzo gościnnie. Było zajęte, ale okazało się, że kilka osób nie przybyło i nawet nie musieliśmy spać na podłodze. Pod wieczór przy każdym stoliku, dosłownie każdym, rozpoczęły się rozgrywki karciane. Okazało się, że w ...

9 listopada 2022 09:07

@Ukraina na lekko 2022 cz. 1/6 - Kostryna (3 listopada 2022 22:48)

Bardzo ciekawy opis, aż uruchomiłem mapy.cz by wszystko ogarnąć. Najbliżej byłem w Bieszczadach, jako harcerz i potem ze znajomymi, rodziną. Z dziećmi poza naszymi górami (bardzo cywilizowane) chodziliśmy po Słowacji i Alpach. Niby też "cywilizowane", ale bywało różnie. Szczególnie na Słowacji jak szliśmy z plecakami przez Wielką Fatrę, a tu się okazało, że schronisko zamknięte, a idzie burza (wróciliśmy do hotelu górskiego), a potem też w paru miejscach na mapie jest spanie, a mimo sezonu letniego jednak jest zamknięte. Wcześniej trasy przenalizowałem w przewodnikach i na forach n.p.m. (czasopismo dla górołazów, obecnie "na szczycie"), ale te informacje po 2, 3 latach już niestety nie były aktualne, podobnie jak mapy ...

8 listopada 2022 14:19

@Taka polemika o filmach z Gospodarzem. (17 października 2022 14:13)

Czytam i słyszę nawet odpowiednie głosy. Wcześniejsze "Maniek, fajny film..." w komentarzach też były świetne. Dzięki!

18 października 2022 10:04

@Borys prostuje czyli jednak inny alfabet Borysia (15 października 2022 18:21)

Jak zwykle uśmiałem się. Trzeba przyznać Borysiu, że całkiem miłego człowieka sobie sprawiłeś :-)