Komentarze użytkownika

@Świętokrzyskie- miejsca nieznane, bizony, wino i obrazy (12 października 2022 10:05)

Ale zrobiłaś smaka na odwiedzenie świętorzyskiego. Wstyd przyznać, ale choć zeszliśmy rodzinnie prawie całe Beskidy, większość Sudetów, do tego góry w Słowacji i kawałki Alp, to w świętokrzyskim odwiedziliśmy tylko Chęciny.

Po kowidzie żonie mocno spadła możliwość chodzenia po górach, ale nie tracę nadziei, że namówię ją na wizytę w świętokrzyskim z plecakiem (Główny Szlak Świętokrzyski), albo z rowerem. Bardzo dziękuję za tak piękne przedstawienie rejonu! Obrazy i opisy pomogą w wyborze wakacyjnego kierunku.

13 października 2022 08:58

@Zostałem krową! Na szczęście świętą... (4 września 2022 13:12)

Parę lat temu przesiadłem się na rower górski, z szerokimi oponami i dużymi kołami 29". Myślałem, że na asfalcie będzie słabo, ale okazało się, że jedzie całkiem, całkiem i dziurawe asfalty nie są już takim wyzwaniem. Żona też się do tego przekonała. Jej rower turystyczno-miejski jest super, ale tylko na asfalty i szutry. Leśnie ściezki jakie mam w okolicy, często sa piaszczyste i to był problem. Elektyka raz dosiadłem. Śmiga się nim leciutko, ale jednak zostaję przy klasycznym.

@KOSSOBOR: Przerzutek nie ma się co bać. Teściowej, która ma problemy z chodzeniem i woli rower, kupiłem rower z przerzutkami w piaście. Ma tylko 3 przełożenia, a wygoda duża i teściowa chętnie z tego korzysta. Popularne są też wersje z 7 biegami. Jak widzę, to zarówno strasze ...

5 września 2022 10:40

@Kryzys chrześcijaństwa (29 sierpnia 2022 08:29)

Dziękuję za tekst, za pomoc i prawdziwie chrześcijańską postawę. Żałuję, że mam tak daleko i nie mogłem być na koncercie p. Władysławy, ale oglądałem ją via internet. Szczere wyrazy współczucia. Myślę, że każdy rodzic jest najszczęśliwszy gdy widzi sukces dziecka, a to się udało! I to rzeczywiście w kategorii cudu można rozpatrywać. Ominąłem zrzutkę, ale na konto p. Władysławy coś skapnie.

30 sierpnia 2022 13:56

@Tajemnice różańca - medytacje na spacerach z Borysiem AD 2020 (15 sierpnia 2022 22:08)

Mam podobnie z różańcem. Tyle, że mój Skiper, gończy polski, biegnie obok roweru. Spacerek trwa jakieś 20-30 minut, akurat na 2-3 tajemnice, bo czasem jeszcze coś do głowy wpadnie. I też kiedyś odmawiałem "tak, bez tajemnic", a potem doczytałem instrukcję obsługi, doszły intencje i tak to już któryś rok leci :-)

23 sierpnia 2022 14:08

@Wybór drożdżówek - taktyka i strategia wg von Clausevitza (11 sierpnia 2022 13:06)

Bardzo sympatyczne te wyjazdy z wnukami. Szczerze sie pośmiałem. Wchodzę w wiek, że czekam aż sam będę miał dziadkowe przygody :-)

12 sierpnia 2022 10:31

@Uruchomiłem kolejną zrzutkę z przeznaczeniem na pomoc w wynajęciu mieszkania dla Władysławy i jej rodziny (2 sierpnia 2022 08:41)

Poszedł przelew, a wieczorem pójdzie dziesiątka Różańca św.

Wielkie podziękowania za zorganizowanie akcji.

3 sierpnia 2022 12:16

@Złoty deszcz (11 lipca 2022 10:11)

Małe sprostowanie: państwa osi to II wś. W czasie I wś były państwa centralne.

12 lipca 2022 10:23

@Moje egzystencjalne zmagania ze sztuką (10 lipca 2022 08:39)

Dzięki za opowieść.

Podzielę sie naszą rodzinną opowieścią. Syn, Wojtek, był właśnie po I Komunii Świętej, więc jako prezent mógł wybrać kierunek wakacyjnych wojaży (rowery na dach samochodu i jedziemy). Od razu odparł: Gniezno. Dlaczego Gniezno? Bo tam są drzwi "z przygodami św. Wojciecha". Te "przygody św. Wojciecha" bardzo się nam wszystkim spodobały. Objeździliśmy okolice rowerami w ramach nieco rozszerzonego "Szlaku Piastowskiego". Biskupin, Lednica z muzeum na wyspie, kolejka wąskotorowa ze Żnina, Kruszwica z Mysią Wieżą, jezioro Gopło z promem. Było też przygody, jak w upalny dzień po zwiedzaniu Kruszwicy, ledwo z niej wyjechaliśmy, a chrześniak pyta "wujek, a masz jeszcze wodę do picia?". Wypiliśmy wszystko, bo najbliższa ...

11 lipca 2022 10:10

@Pełne wkurzenie na Gospodarza. (14 czerwca 2022 10:06)

Też przeczytałem tom I. Potem jeszcze raz (byłem na urlopie tylko z tą książką), a tom II dalej czeka, bo z I nie było łatwo :-) Imiona królów są podobne, łatwo się pogubić. Miłym dodatkiem byłabo skrócone drzewo genealogiczne kluczowych bohaterów.

15 czerwca 2022 11:34

@Albigeńscy Doskonali w drodze do Niniwy (5 maja 2022 21:48)

To racja. Podałem to jako przykład pułapki. Pułapki, że ludzie jawnie, lub mniej jawnie niechętni papieżowi/Kościołowi chcą, by papież zrobił coś, co im akurat pasuje, albo coś na co i tak będą mogli narzekać. Często się z takimi zarzutami spotykam: z jednej strony, że papież nie poparł Powstania Listopadowego i Styczniowego, oraz że nie potępił ostro nazizmu, albo z drugiej strony, że nie karci Joe Bidena nazywającego się katolikiem, a popierającego aborcję.

6 maja 2022 12:18

@Albigeńscy Doskonali w drodze do Niniwy (5 maja 2022 21:48)

Również dziękuję za ten tekst, jak i za dodatkowy komentarz ojca mniszysko. Sporo rzeczy te wpisy mi uporządkowały. Nie ulegam "papież powinien potępić ...", "papież powinien powiedzieć ..." z kilku powodów. Pierwszy, przyziemny, to taki, że tak często mówią ludzie, którzy z nauczaniem katolickim nie chcą mieć nic wspólnego, a wręcz przy każdej okazji pokazują swą niechęć do Kościoła. Czyli w ich "dobrych radach" nie chodzi im o dobro Kościoła. Drugi, to przypominają mi się pułapki zastawiane na Jezusa, o czym czytamy w Ewangelii. Ot choćby historia z potępieniem jawnogrzesznicy.

6 maja 2022 11:25

@Nieznana wojna vs Narodziny narodu (14 kwietnia 2022 08:43)

O cholibka. A ja od zawsze mam awatara z rowerem i biało-czerwoną flagą. Bez żadnych nakładek. Bardzo lubię to zdjęcie :-)

15 kwietnia 2022 15:54

@Konferencja wrześniowa w Uniejowie (29 marca 2022 16:14)

Cholibka, ostrzyłem sobie zęby na te imprezy, ale najpierw tata mówi: "no tak, wtedy mamy rodzinną imprezę na 50 lecie małżeństwa." Przyjedzie rodzina, czasem z daleka. A we wrześniu ... sam mam 50 urodziny i jak powiedziałem żonie o terminie 17 września, to powiedziała, "ale wiesz, że osiemnastego masz pięćdziesiątkę?" i dodała retorycznie "Samą mnie zostawisz z przygotowaniami imprezy?". Uniejów bardzo mi przypasował, tak jak wcześniej Tłokinia, bo obok mam rodzinę mojej Mamy. No, ale terminy sprawiają, że niestety, mimo że LUL-e przypadły mi do gustu, to na tych mnie nie będzie :-(

30 marca 2022 10:04

@EDK 2022, Goleniów, trasa św. Jerzego, rowerem w dzień (29 marca 2022 11:09)

Dzięki, poprawiłem. Coś mi się EDK zamieniło na EKD i to dość często w tekście, ale w myślach i mowie dalej mam EDK :-)

29 marca 2022 14:45

@Batory - komiks Huberta Czajkowskiego (28 marca 2022 21:24)

Czekam z niecierpliwością na komiks. Do tego filmik z muzyką Jerycho!

29 marca 2022 12:03

@19 marca - święto św. Józefa (17 marca 2022 18:55)

Piękna sprawa. Mam te obrazy przed oczami, bo mam przy monitorze kalendarz ze św. Józefem :-)  Dodatkowo w naszym parafialnym kościele mamy rekolekcje ze św. Józefem, co w sobotę zakończy się zawierzeniem życia św. Józefowi.

17 marca 2022 20:39

@Pierwsza pogadanka o socjalizmie i śmierci (16 marca 2022 14:11)

Panie Bazowy, chyba wyszukuje Pan w mojej anegdocie jakiegoś głębszego sensu, niż ja :-)

Mimo mizernych zdolności muzycznych, nasz hymn w miarę potrafię zaśpiewać, a "Bogurodzica" po prostu bardziej mi się podoba, tak ze względów muzycznych, jak i, że tak powiem "tekstowych". "Bogurodzicę" umiałem kiedyś grać na flecie, czego nauczyłem się na muzyce w liceum i co było dla mnie nie lada wyczynem. Piękna pieśń, ale wg mnie bardzo trudna. Lubię jak śpiewają ją rycerze w "Krzyżkach", ale nie wiem, czy muzycznie do szerszego opanowania.

Już tak na poważniej dodam, że do Goleniowa, gdzie mieszkam, co chwila przylatują samoloty z Ukraińcami których wojna zastała w Egipcie. Dla większości to stacja przesiadkowa, bo albo wr ...

17 marca 2022 12:24

@Pierwsza pogadanka o socjalizmie i śmierci (16 marca 2022 14:11)

Dzięki za pogadankę i ostatnie teksty. Rzadko komentuję, ale czytam uważnie :-) Te przebitki i tło muzyczne: pierwsza klasa.

Jeszcze taka anegdota, trochę do muzyki z podkładu: miesiąc temu byliśmy z żoną i córką w Egipcie. Hotel nad Morzem Czerwonym, kawałek rafy koralowej, nurkowanie (właściwie snurkowanie, takie z rurką) rano i po południu. Natomiast wieczorem różne imprezy. No i raz był konkurs muzyczny. Zgadywanie muzyki filmowej. Byłem dumny, jak córka odgadła muzykę z "Dobry, zły i brzydki". Potem hymny różnych państw. Czeski. Czesi zgadli, ale że ich była dwójka, to sobie odpuścili śpiewanie. Włoski: Włoch mieszkający w Polsce z żoną Polką i córką całkiem ładnie sam zaśpiewał. Ukraiński: spora ekipa Ukraińców ł ...

17 marca 2022 10:15

@Konferencja 11-12 czerwca pałac w Wąsowie. Zachodnia Wielkopolska (18 lutego 2022 15:12)

Ha, już kombinowałem z dłuższym wyjazdem, ale okazało się, że w piątek 10 czerwca wypada 50 rocznica ślubu moich Rodziców, a w niedzielę będzie mała uroczystość, więc z dłuższego wyjazdu nici. Być może uda się w samą sobotę. Jeśli będę jechał w sobotę, to oczywiście rano wezmę ze Szczecina chętnych, a wieczorem mogę ich zawieźć z powrotem, ale to zobaczę później, jak będę znał szczegóły imprezy rodzinnej.

20 lutego 2022 18:17

Zerknąłem na mapę i jest w okolicy kilka tras rowerowych, w tym śladem Powstania Wielkopolskiego. Znaczy się trzeba wziąć kilka dni urlopu i pomodlić się o dobrą pogodę :-)