Komentarze użytkownika

@Kup komiks i żyj normalnie (26 stycznia 2022 14:58)

Mamy podobne wspomnienia :-) U mnie pierwszy był Karaś z Ruchu i Trident z Plasticard. Potem polowania w składnicy harcerskiej na czeskie modele, a Matchboxy to było marzenie! Modelarstwo na jakiś czas poszło u mnie w kąt. Przy każdym dziecku była próba "czy łyknie?". Jakoś nie załapały. Trudno. Teraz powolutku sam wracam. Trochę starych modeli mam, córka mi kupiła ładny japoński myśliwiec Shiden, właśnie z Tamiy'i, syn kupił też ładny model PZL P.11 Kobuz z IBG i tak sobie je sklejam, choć już nie ten wzrok i nie ta ręka. Daleko mi do mistrzów jakich widzę na kanałach youtube, czy modelarskich grupach na facebook, ale i tak modele dają sporo satysfakcji.

Koszulki będę śledził, tym bardziej że końcówka zeszłego roku zeszła mi na spagetti wes ...

27 stycznia 2022 14:11

@Kup komiks i żyj normalnie (26 stycznia 2022 14:58)

Na obrazie do "wejdą, nie wejdą" widzę Tu-95. Za młodu sklejałem go z enerdowskiego Plasticard. Na pudełku miał nazwę Tu-20, chyba dla zmyłki. Model moco odbiegający od współczesnych standardów, ale na fali nostalgii można kupić nową edycję w okolicach 100 zł.

Koszulka z Clintem, z obrazkiem jak sunrise i sunset: dla mnie super i z chęcią bym taką kupił.

27 stycznia 2022 11:10

@Strażnicy pamięci z amnezją (18 listopada 2021 07:21)

Część wakacji spędziliśmie rodzinnie jeżdżąc na rowerach między zamkami "Orlich gniazd". Zamek w Bobolicach miał dużo chętnych do zwiedzania. Tam się coś działo, były odniesienia do "Korony królów" :-) W środku było małe muzeum: obrazy, zbroje, miecze itp. Warto zapłacić parę zł za zwiedzenie. Porównywalna liczba zwiedzających była w Ogrodzieńcu. Ruina, ale coś tam się działo: ogniska dogasały (może była nocna impreza?), rycerze prezentowali kolonistom miecze i miarkowali walkę, pięknie ubrane damy pokazywały średniowieczne pląsy, łucznik pokazywał jak strzelać z łuku, był sokolnik. Czyli też warto zostawić parę zł. Zamek w Mirowie był w remoncie. Cały w rusztowaniach i ekipy dość żwawo pracowały. Mam nadzieję, że pociągną dalej. Za to obok jest ...

19 listopada 2021 13:43

@Banknotowa dyplomacja (15 listopada 2021 13:17)

...Może będą zachęcać do wstąpienia do woja lub OT...

Zainteresowanie wstąpieniem do WOT wyszło u mnie po tym, jak usłyszałem co o żołnierzach mówi Frasyniuk i reszta tej bandy. Na razie obgadałem sprawę z kumplem z harcerstwa, który w WOT służy już 2 lata. Z jego relacji wychodzi mi, że tam polityki nie ma.  Jest zapierdziel i to ostry, ostrzejszy niż w obowiązkowym wojsku z lat 90-tych jak służył u saperów. Dużo skondensowanej wiedzy wojskowej, dużo ćwiczeń praktycznych, sensowni instruktorzy z "misją".

16 listopada 2021 14:18

@Relacja o mieście Kazimierz Dolny i prowincjach sąsiednich A.D. 2021, część druga, ostatnia (8 listopada 2021 09:49)

Nie ominąłem. W relacji są zdjęcia z Wąwolnicy, bo mają bardzo ładny kościół pw. św. Wojciecha, który jest także patronem mojego syna. Przy kościele jest kaplica z figurą MB. Specjalnie tam pojechałem, bo miałem kilka podziękowań i próśb. Obok kościoła jest też źródełko, ale niestety jest tabliczka, że woda nie nadaje się do picia.

9 listopada 2021 08:47

Dzięki za informację, skorygowałem podpis. Rzeczywiście o chmielu nie pomyślałem i chyba mi za bardzo w głowie utkwiły winnice okolic Janowca, gdzie byłem dzień wcześniej. Tego dnia, przy Lesie Stockim, rzeczywiście spotkałem winnice.

8 listopada 2021 11:07

@Wybór zupy a sprawa polska (1 listopada 2021 08:41)

Uśmiałem się. Mam tak z dziećmi. Jedno kocha mięso, drugie nie, trzeciemu obojętne. Inne kocha marakon, drugiemu obojętne, trzecie woli nie. Podobnie z rybami, pierogami (jak można ich nie kochać?), serem. Dobrze, że wszyscy lubią naleśniki. Żona się ze mnie śmieje, że w sprawie ładnego zjadania obiadu tylko na mnie może liczyć. Przypomniał mi się jeszcze bardzo śmieszny tekst dziecka z serii wywiadów w przedszkolu. Chłopiec zapytany za co kocha tatę odpowiedział: "kocham mojego tatę, bo wszystko po mnie zjada".

2 listopada 2021 11:49

@Relacja o mieście Kazimierz Dolny i prowincjach sąsiednich A.D. 2021, część pierwsza (2 listopada 2021 10:01)

O odbudowę zapytałem w Janowcu. Pani aż się obruszyła, znaczy się zwolenniczka pozostawienia ruin. Ja na to, że w wakacje odwiedziliśmy z rodziną zamki Jury na szlaku "Orlich Gniazd". Zamek w Bobolicach odbudowany, zamek w Mirowie cały w rusztowaniach i prace trwały. Tam chętnie zapłaciłem za bilet, licząc że to w części na odbudowę. Dobrze, że odbudowaliśmy Malbork i Zamek Królewski w Warszawie. Zamiast zwiedzać ruiny wolę zwiedzać ładnie odbudowany zamek, gdzie są wystawy muzealne, turnieje rycerskie, a w części może być i hotel. Wtedy miejsce po prostu żyje, że tak powiem "pełną piersią". W Kazimierzu tak zrobiono z większością spichlerzy i jest na co popatrzeć, a przy tym gdzie spać i zjeść.

2 listopada 2021 11:15

Tak, rower przewiozłem samochodem :-) 10 godzin jechałem samochodem z Goleniowa do Kazimierza. W czwartek od 8 do 13 zwiedzałem Kazimierz piechotą. Wycieczka rowerowa była od 13 do 18. Słońce zachodziło przed 18, więc z Mięćmierza wracałem z zapalonymi lampkami. Bardzo mi się podobał widok na Janowiec oświetlony zachodzącym słońcem.

2 listopada 2021 10:47

@Siedemdziesiąt sześć tysięcy (1 listopada 2021 10:20)

Dzięki Krzysiek za informację. Dziś krzyże pokutne "wyszły" z mody, ale jak widać można zasponsorować takie coś. Wolałbym inwestycję w dobrych architektów projektujących ładne kościoły, albo w zwykłą kapliczkę przydrożną.

2 listopada 2021 10:19

@Wieś z dziada pradziada (27 października 2021 12:13)

Świetnie się to ogląda i czyta. Lepsze niż podręczniki surwiwalowe :-)  Czekam na kolejne notki, na wydanie książkowe i, daj Boże, na wykład LUL-owy.

28 października 2021 11:19

@Czy prof. Ryba zna się na połowach dalekomorskich albo dlaczego organizuję konferencje (27 października 2021 09:25)

Instytut o którym mówi pan Kruk widziałem w czasie wycieczki rowerowej do Puław jaką odbyłem na dzień przed konferencją. Jest w bardzo ładnym budynku, pałacu Marynki, w parku przy pałacu Czartoryskich. Sam pałac i parkowe otoczenie robią wrażenie. Z tego co mówi pan Kruk, to jednak ładnie oprawione dziadostwo. Z chęcią wysłuchałbym wykładu p. Kruka.

27 października 2021 13:37

@Czy nadchodzi renesans płyt kompaktowych czyli robota dla rysownika. (30 września 2021 13:11)

Gdzie można kupić płytę? Przeglądam http://www.bereznicki.pl/ i nie widzę tam sklepu. Czy płyta będzie dostępna na LUL-u 23 paździenika?

@SalomonH u mnie po remoncie jakoś nie miałem siły podłączyć kabelków do sprzętu grającego (stary, Unitorowsko-Philipsowy zestaw). CD mam jeszcze w kuchennym mini-zestawie grającym, w samochodach i w komputerze. Na komputerze "ripuję" płytę na MP3 i mogę ją sobie słuchać z komputerowego dysku, albo z USB, co jest wygodniejsze niż z CD.

1 października 2021 11:29

@Link do patronite (22 września 2021 14:19)

Nie chwaląc się, już kiedyś, przy okazaji bodajże "Niebiańskiego centrum dowodzenia" postanowiłem skromną, comiesięczną kwotą, wesprzeć Gospodarza. Traktuję to jako opłatę za ciekawe treści jakie dostacza mi SN. Zostanę przy tym. Mam nadzieję, że to działa nie gorzej niż patronite.

23 września 2021 08:49

@"Zanim nadejdzie koniec Świata"... czyli "Róbmy swoje!" (10 września 2021 09:51)

Czekam na sklep.

Kiedyś miałem kubek z rycerzem którego Pan namalował dla PCh. To był mój ulubiony kubek. Niestety, spadł i się potłukł. Jakby coś takiego było dostępne, to wziąłbym na pewno. Koszulkę także. Na kubki i koszulki nadają się także inne grafiki.

Witraże lotnicze - bardzo ładne. Widać Hurricane z dywizjonów (a właściwie eskadr) 302 i 303, widać Fairey Battle (niezbyt udany lekki bombowiec) z 300 i dwusilnikowego Wellingtona z 301.

10 września 2021 15:04

@Odnieśliśmy świetne zwycięstwo (1 września 2021 13:25)

Sanktuarium odwiedziliśmy jak jechaliśmy rowerową pętlę z Ornety. W Ornecie też jest piękny kościół. W czasie dojazdu do Krosna jest długa prosta z góry i żona pobiła rekord prękości: 57 km/h na swoim rowerze turystyczno-miejskim. Do dziś nie mogę go pobić :-) To był gorący, lipcowy dzień i z chęcią wykąpaliśmy się w jez. Taftowo przy którym była solidna kapliczka. Orneta dzień wcześniej przeszła oberwanie chmury. Dużo piwnic było zalanych i była też podobno ofiara śmiertelna.

2 września 2021 12:05

@Odnieśliśmy świetne zwycięstwo (1 września 2021 13:25)

Projekt z żaglówką był najlepszy, więc z czystym sumieniem zagłosowałem. Co prawda żaglówka bardziej kojarzy mi się z Mauzrami, niż Warmią, ale z chęcią bym taki serwetnik zakupił. Pochwalę się, bo akurat w te wakacje odwiedzliśmy z żoną Warmię na rowerach. Stąd Warmia kojarzyć mi się będzie z niezliczoną liczbą kapliczek i pięknych kościołów. W końcu to Święta Warmia. Niektóre miejsca szeroko znane: Gietrzwałd, Święta Lipka, czy Stoczek Klasztorny. Mi najbardziej spodobał się kościół w Głotowie koło Dobrego Miasta. Jest przy nim Kalwaria i choć akurat w remoncie, to przeszliśmy. Z pamiątek, to kupiliśmy zwykłą lnianą torbę z lokalną gwarą: "to je jepko" (to jest jabłko) itp. Świetne miejsce na rowerowe wakacje.

2 września 2021 11:09

@W zasadzie nie wiem co powiedzieć... (15 lutego 2021 13:36)

Cieszę się, że jest termin i mam nadzieję, że w końcu konferencja się odbędzie.

Proszę, by odpowiednie zmiany wpisać na stronie "WYDARZENIA" w linku na górze SN. Sa tam terminy z 2020 :-)

16 lutego 2021 09:27

@Fatalna wiadomość (11 lutego 2021 12:32)

Serce mówi: jak najszybciej. Jeśli jednak termin jesienny jest bardziej pewny, to może nastawić się na jesień i tyle. Kolejny raz przesunę termin w pensjonacie w którym zamówiłem spanie.

Mam prośbę, by uaktualnić dane na stronie "WYDARZENIA". Co jakiś czas tam zaglądam, by sprawdzić co tam z konferencją. Czasem nie mam czasu na bieżące przeglądanie SN i ogłoszenie się "przewinie", a WYDARZENIA zawsze są na górze strony.

15 lutego 2021 09:40

@Pierwszy raz zdarzyło się coś takiego (7 lutego 2021 08:40)

Dodam "dwa grosze" od siebie: SN i KJ to kapitalne inicjatywy. Cieszę się codzienną notką Gospodarza i notkami innych, wyczekuję LUL-u, kupuję książki i staram się je czytać (właśnie skończyłem "Pająki" i zacząłem "Komisarza Zdanowicza"). Bardzo za to dziękuję. Jest platforma do wymiany informacji, jest wydawnictwo. Przypomnę, że to wszystko kosztuje. Jakiś czas temu, a dokładnie przy notce "Niebiańskie centrum dowodzenia" przy której płakałem ze śmiechu, stwierdziłem, że poza normalnym kupowaniem interesujących mnie książek, co miesiąc wyślę na konto KJ parę złotych. Wybrałem kwotę za którą mógłbym kupić jakieś czasopismo historyczne. Myślę, że to uczciwa kwota za codzienną lekturę SN.